30DAGEN PUSH-UP CHALLENGE

Heb jij altijd al een push-up willen uitvoeren? Ik heb een challenge gemaakt voor 30 dagen om 50 PUSH-UPS in één keer uit te voeren! Een leuke, gave challenge om het nieuwe jaar goed te beginnen!

Je kunt de challenge downloaden onder aan de pagina

Wat is een push-up?
Een push-up is een oefening voor het bovenlichaam. Je traint voornamelijk je borstspieren ermee maar andere spieren train je ook zoals armspieren, buikspieren en rug/schouderspieren. De beweging van de push-up is tegenhouden van je lichaam naar de grond en het weer omhoog duwen van je lichaam vanaf de grond.

Waarom zijn push-ups goed om te doen?
Een goede push-up is zeer effectief om je kracht en conditie te verbeteren. Je krijgt er een sterker bovenlichaam en sterkere polsen van. Door push-ups worden niet alleen je spieren sterker maar ook je botten. Dus een voor personen op leeftijd is het een goede manier om botten sterk te houden en spierkracht te behouden.

Zo maak je een push-up:
  1. Zet je handen op de vloer en kom in een plank positie. Zet je handen uit elkaar (voorbij schouder breedte) en ongeveer op lijn van je borst/tepel.
  2. Buig door je armen met je borst richting de vloer. Span goed je buikspieren aan zodat je als een plank kunt blijven zakken.
  3. Duw jezelf weer omhoog. Ook hier houd je je buikspieren aangespannen.

Is het te zwaar? Steun dan op je knieën i.p.v. op je tenen

Heel veel succes!

Download document